Mejoras en la vía verde del Bidasoa/Bidasoko bide berdean hobekuntzak

SE HAN ARREGLADO LOS DESPERFECTOS PROVOCADOS POR LAS OBRAS DE LA CARRETERA N-121-A Y EL GASEODUCTO EN EL TRAMO LESAKA-IGANTZI

El tramo del antiguo ferrocarril del Bidasoa entre Bereau (Lesaka) y la central eléctrica de Berrizaun (Igantzi) está siendo renovado durante estas semanas. El objetivo de las obras es arreglar los desperfectos originados por la maquinaria pesada empleada en los trabajos realizados en la N-121-A, así como por las obras de acometida del gaseoducto entre Lesaka y Elizondo, que transcurre prácticamente paralelo a esta vía. Además de asfaltar el tramo, se ha adecuado algún puente y se están colocando barandillas allí donde es necesario. Las obras, sufragadas por el Departamento de Obras Públicas del Gobierno de Navarra y la empresa Gas Natural Fenosa, las está llevando a cabo la empresa Azysa. Esta obra ya fue solicitada el año pasado por el Consorcio Turístico de Bertiz, ya que las obras antes mencionadas habían deteriorado mucho el piso de la vía, dejando muchos baches profundos, pero no fue hasta fin de año cuando se iniciaron los trabajos, que finalizarán en breve. Posteriormente, se procederá a su inauguración oficial.

 

El paso de Alkaiaga, en el tramo de Alkaiaga, de apenas 5 kilómetros, es parte del tramo entre Doneztebe y Endarlatsa, que quiere acabarse para el año 2012, aunque faltan por atarse algunos flecos. En las últimas semanas, representantes del Consorcio Turístico de Bertiz y del Departamento Obras Públicas se han reunido varias veces para tratar del asunto más difícil de resolver en este recorrido, que no es otro que el cruce de la Vía Verde con la N-121-A en Alkaiaga. Izaskun Goñi, gerente del Consorcio, señala que “el proyecto está preparado, pero falta definir cómo cruzaremos la carretera general en Alkaiaga”. Tras barajar diversas alternativas, los ingenieros propusieron al Departamento de Obras Públicas un paso subterráneo, que no fue aceptado. Desde el Gobierno de Navarra optaban por una pasarela superior, la Confederación Hidrográfica del Cantábrico se ha opuesto a esta opción”. El pasado 26 de enero, el Consorcio notificó a Obras Públicas la negativa de la Confederación, por lo que desde Pamplona se ha pedido que se estudie una tercera alternativa. “Esperamos obtener el permiso antes del verano, para poder finalizar el proyecto y así realizar el concurso público para adjudicar las obras”, afirma Izaskun Goñi.

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N-121-A ERREPIDEA MODALTZERAKOAN ETA GASIFIKAZIOA LANAK ZIRELA ETA EGINDAKO KALTEAK KONPONDU DIRA LESAKATIK IGANTZIRA DOAN BIDE BERDEAREN ZATIAN

Aste hauetan, moldatze lanak egiten ari dira bide berdeko Lesaka (Bereau zubia) eta Igantzi (Berrizaun) zatian. Moldatze lan hauen elburua, N-121-A errepidearen moldaketan eta Lesakatik elizondorainoko gasifikazio lanen ondorioz makinaria pisutsuak eragindako kalteak moldatzea da, hain zuzen ere, justu bidearen paralelo joaten baitira. Gainera, lesakatik igantzira doan zatia asfaltatzeaz gain, zubi bat moldatu da eta barandillak jarri dira behar ziren lekuetan.

Lanen gastuak Nafarroako gobernuko herri-lanen departamentuak eta “Gas Natural Fenosa” enpresak hartuko dizute beren gain, eta “Azysa” enpresak egiten ari ditu.Lan hauek, aurreko urtean egitea eskatu zuen Bertizko Partzuergo Turistikoak, izan ere, lehen aipatu diren errepidearen konponketak eta gasifikazio lanek aunitz ondatua zuten bide berdeko zorua, zuloekin batez ere. Dena den, aurreko urteko urte bukaeran hasitako lanak laister bukatuko dira. Geroago, inaugurazio ofiziala egingo da.

Alkaiagako pasoa (berako tunela aurreko pasoa), Alkaiagako zatian dagoena, 5 kilometro eskasekoa, Doneztebe-Endarlatsa zatiaren parte da, eta 2012 urterako bukatu nahi da, nahiz eta oraindik gai batzuk lotu gabe dauden. Azken aste hauetan, Bertizko Partzuergo turistikoko ordezkariak gobernuko herri-lan departamentuarekin bildu dira pare bat aldiz garrantzizkoena den gaia solasteko, hau da, bide berdearen jarraipena N-121-A errepidean Alkaiagan, errepide nazionala zeharkatzeko. Izaskun Goñik, Partzuergoko kudeatzaileak, zera dio: “proiektua prest dago, baino Alkaiagan errepidea nola gurutzatu erabakitzea falta zaigu”. Modu ezberdinak ikusi eta gero, ingeniariak herri-lan sailekoei lur-azpiko pasabide bat proposatu zioten, baino ez zuten onartu. Nafarroako gobernutik gaineko pasabide bat aurreikusten zuten, baino Kantauriar uren konferderazioak aukera hau baztertu du. Pasa den urtarrilaren 26an, Bertizko Partzuergo turistikoak herri-lan sailari uren konfederazioaren ezezkoa jakinarazi zion, iruñeatik hirugarren aukera bat aztertu dadin eskatu dutelarik. “Uda aurretik baimena emango digutela espero dugu, proiektua bukatu eta lanak esleipena lehiaketa publikoan ateratzeko.” dio Izaskun Goñik.

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